BL §32

Støttekontaktperson

En støttekontaktperson spiller en afgørende rolle i at vejlede og understøtte unge, der står over for udfordringer med adfærd og tilpasning, gennem en kombination af dialog, rådgivning, og både følelsesmæssig og praktisk støtte.
Ved at indgå i en tillidsfuld relation, arbejder støttekontaktpersonen målrettet med at facilitere en sund udvikling, fremme selvstændighed, og sikre en stabil tilknytning til familie og sociale netværk.

Movez leverer skræddersyede støttekontaktforløb for børn og unge med diverse behov, herunder sociale udfordringer, familieproblematikker, eller hindringer relateret til fysisk eller psykisk velbefindende. Vores tilgang er holistisk, og vi arbejder tæt sammen med både den unge og familien for at fremme lige muligheder for personlig vækst, udvikling og velvære.

Vores erfarne kontaktpersoner tjener som positive forbilleder, og ved at spejle sig i dem, opnår den unge et forbedret selvopfattelse og et mere håbefuldt perspektiv på fremtiden. Vores mål er at empower den unge til i dag at håndtere udfordringer med støtte, som de i morgen kan navigere selvstændigt, ved brug af målsætninger og handlingsplaner udviklet i samarbejde med sagsbehandler.

nedenstående er et udpluk af eksempler på de udfordringer vi hos movez har erfaringer med at tackle:

  • Sociale udfordringer
  • Psykiske udfordringer
  • Kriminalitet
  • Misbrug
  • Æresrelateret/negativ social kontrol

Et støttekontaktforløb hos movez indeholder:

  • Kontaktetablering og vedligeholdelse
  • Aktiviteter
  • Familiesamarbejde
  • Nye fællesskaber
  • Administration
  • Akut tilkald
  • Transport til og fra samvær, aktiviteter, skole, møder m.m.
  • Statusrapport hver 3. måned og efter behov.
  • Skolesamarbejde samt fritidsaktiviteter
  • Jobsøgning
  • Telefon og sms kontakt

Kontaktinfo

5358 8797

kontakt@movez.dk

Sjælland

Spørgsmål?

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål.

    Ofte stillede

    Spørgsmål